torsdag 17 april 2008

Vår

Idag har jag haft en väldigt fin vårdag. Ägnade förmiddagen åt studier och på eftermiddagen strosade jag och E runt på stan. Pratade i butiker om Rättvisemärkt, jag inhandlade superfina återvunna pärlor i Världsbutiken och vi pratade om Fairtrade City. Sedan bestämde vi oss för att köpa lite rött vin och mysa i en park med chilinötter, chirre och vattenpipa. Så nu har vi invigt våren, kan man säga. Framåt sjutiden blev det kyligt så vi gick hem till mig och åt mat och kollade på Efterlyst.. eftersom att det tydligen ingår i Es jobb? ;)

Ikväll blev det också kirrat att det är Emmabodafestivalen som gäller, så underbart! Detta kan bli min bästa och mest händelserika sommar nånsin. En månad i Sri Lanka, några dagar i Småland, Emmaboda och Way ouy West. Och därtill kommer mycket fotande, ska försöka samla ihop till en utställning att förgylla hösten med.

Nu i helgen ska jag iväg på kurs med Röda korset, vi ska äntligen bestämma studieområde och grupper inför Sri Lanka. Jag är mest inne på kryddor men vi får se..

Kärlek.

Foton från picknicken idag, bullbaket och utgång i fredags. Vinerna ni ser på bilden är:
  • Ecologica Shiraz - Rött, ekologiskt och Rättvisemärkt. Favorit.
  • Le Bistro - Rött, ekologiskt, Franskt.
Båda vinerna är jättegoda och passar bra till förfest, parkhäng men också finare middag. 

Inga kommentarer: