tisdag 22 april 2008

Lyckans undulat

Hej,

dagarna bara går. Lyckans då att de fylls med fina saker som matlagnings experiment, vänner, foto, musik och planering inför sommaren. Sitter nu och lyssnar på band som ska på Emmaboda, så bra! Som Lyckans undulat med Detektivbyrån, den får mig att tänka på Amelie de Montmarte, karuseller med hästar, rött vin, sol och blå himmel, grönt gräs.. ja, sommar. Vädret de senaste dagarna har varit underbart, jag har gått barfota flera dagar utan att frysa om fotarna.

Helgen i Hjo med kursen var förresten väldigt inspirerande och vi bodde jättefint precis vid Vättern. Jag längtar till 16 juni då vi landar i Colombo, Sri Lanka. Det kommer bli otroligt spännande, lärorikt och läskigt. Jag är nervös och pirrig om vartannat. Men innan dess är det en del att läsa in sig på, och så ska jag flytta till Uppsala i maj. Äntligen! Jag fick rummet jag nämnde förut så imorgon ska jag skriva kontrakt. Därefter blir det yoga och sen ska jag på en spelning. Nej, det är kanske dags att sova. Jag ska upp tidigt i morgon å plugga. 

Puss, godnatt.

Inga kommentarer: